Programul de digitalizare al IMM-urilor din România

Depunerea în PNRR închisă.

0

proiecte depuse de Prime Consulting Group
Digitalizare IMM

Perioada de depunere a proiectelor în sistemul electronic PNRR este 15.02.2023 – 18.04.2023

MIPE a publicat miercuri, 8 februarie, al treilea corrigendum la ghidul solicitantului, după ce potențialii solicitanți de fonduri europene s-au plâns de o serie de neclarități în privința regulilor de finanțare.
Principalele actualizări aduse de al 3-lea corrigendum ghidului specific sunt:
 
  • Valoarea apelului de proiecte se diminuează de la 347,50 milioane euro, la 327,50 milioane euro;
  • Se modifică perioada de durabilitate de la 5 (cinci) ani, la 3 (trei) ani;
  • Se asigură premisele unei evaluări echitabile a proiectelor (baza de raportare a indicatorilor financiari este anul 2022, astfel încât și beneficiarii înființati în anul 2021 pot calcula toți indicatorii de evaluare tehnico-economică). Introducerea anului 2022 ca bază de raportare și evaluare a indicatorilor economici vine totodată în sprijinul beneficiarilor care au fost afectați în anul 2020 ca urmare a restricțiilor provocate de criza COVID (în domenii de activitate în care desfășurarea activității a fost restricționată, astfel că nu au putut înregistra rezultate economice pozitive);
  • Se introduce posibilitatea de a prelungi perioada de implementare a proiectelor cu maxim 6 (șase) luni, din motive justificate, excepționale care sunt independente de voința beneficiarului, fără a depăși termenul de 30 iunie 2025
Astăzi, 27.01.2023, a fost aprobată devansarea termenului la ghidul specific pentru Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro. Perioada de depunere a proiectelor în sistemul electronic PNRR este 15.02.2023 – 18.04.2023
Principalele actualizări aduse de al 2-lea corrigendum ghidului specific sunt:
 
  • Introducerea codurilor CAEN din domeniul turism (agenții de turism și tur-operatori) în lista domeniilor prioritare;
  • Clarificarea codurilor CAEN din domeniul IT neeligibile
  • Precizări suplimentare privind formulele de calcul – inclusiv în format Microsoft Excel cu formule de calcul
  • Precizarea faptului că toate formulele vor fi calculate cu 4 zecimale, prin aproximare clasică, matematică
  • Introducere în Cererea de finanțare a unei secțiuni de punctaj și informații generale.

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii au acum la dispoziție Ghidul solicitantului cu toate condițiile de accesare a granturilor de câte 20.000-100.000 de euro din Programul pentru digitalizarea IMM, precum și modelul de plan de afaceri, manualul de înscriere la finanțare în sistemul electronic PNRR și alte documente necesare sesiunii programate să se deschidă pe 1 februarie 2023.

Perioada de depunere a proiectelor în sistemul electronic PNRR este 15.02.2023, ora 10.00 – 18.04.2023, ora 24:00, conform ultimei actualizări din 27.01.2023.

Bugetul totalo al apelului de proiecte este de 347,5 milioane euro, echivalentul în lei (cursul Inforeuro aferent lunii noiembrie 2022: 1 euro = 4.9189 lei), împărțită pe următoarele câmpuri de intervenție conform Anexei VII la Regulamentul (UE) 2021/241, respectiv:

  • 34,75 milioane EUR aferent componentei 012 Servicii și aplicații IT dedicate competențelor digitale și incluziunii digitale
  • 312,75 milioane EUR aferent componentei: 010 Digitalizarea IMM-urilor.

Din acești bani se vor acorda IMM-urilor granturi astfel:

  • 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
  • 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
  • 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie.

Valoarea asistentei financiare nerambursabile reprezintă 90% din totalul cheltuielilor eligibile pentru toate tipurile de beneficiari. Restul de 10% reprezintă cofinanțare ce trebuie asigurată din surse proprii, de către beneficiari.

Activităţi şi cheltuieli eligibile:

Beneficiarii care vor fi selectați la finanțare vor putea face o serie întreagă de categorii de cheltuieli eligibile în proiecte, printre care:

  • a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
  • b) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
  • c) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
  • d) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
  • e) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
  • f) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
  • g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
  • h) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  • i) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  • j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect.
  • k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi. Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.

Cheltuielile prevăzute la lit. a) și j) nu pot depăși, cumulat, 10% din valoarea eligibilă a proiectului.

Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile, în cazul în care nu sunt cheltuieli deductibile, este suportată din bugetul de stat.

Condiții de eligibilitate a beneficiarilor:

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) beneficiare ale granturilor de digitalizare trebuie să îndeplinească o serie de condiții de eliguibilitate, printre care:

  1. să fie înființate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile, Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, respectiv a OUG nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobată prin Legea nr. 301/2011, și să aibă sediul social în România.
  2. calitatea de IMM trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare;
  3. sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021.
  4. nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022;
  5. au înregistrat profit din exploatare în anul 2021;
  6. nu desfășoară activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, activități din domeniul jocurilor de noroc, precum și cele care contravin ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare;
  7. nu dețin pagini web care conțin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii 196/2003, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  8. nu intră în categoria de “întreprinderi aflate în dificultate”, așa cum acestea sunt definite în ghidul solicitantului;
  9. nu se află în stare de faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
  10. nu fac obiectul unui ordin de recuperare, în urma unei decizii privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și/sau incompatibil cu piața comună.
  11. nu au legătură cu industria de tutun (producție, distribuție, prelucrare și comerț);
  12. nu prevăd clonarea în scopuri reproductive; nu desfășoară activități destinate modificării patrimoniului genetic al ființei umane care ar putea face astfel de schimbări ereditare, activități de creare a embrionilor umani exclusiv în scopul cercetării sau în scopul obținerii de celule stem, inclusiv de către mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
  13. nu desfășoară activități de jocuri de noroc (producție, construcție, distribuție, prelucrare, comerț sau software conex);
  14. nu desfășoară comerț sexual;
  15. nu implică animale vii în scopuri experimentale și științifice în măsura în care respectarea „Convenției Consiliului Europei pentru protecția animalelor vertebrate utilizat în scopuri experimentale și în alte scopuri științifice ”nu poate fi garantată;
  16. nu desfășoară activități de dezvoltare imobiliară sau financiare, cum ar fi achiziționarea sau tranzacționarea cu instrumente financiare.
  17. nu desfășoare activități legate de exploatare/extracție, prelucrare, distribuție, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi și a petrolului, precum și investiții legate de extracția gazelor.
  18. se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv să devină o întreprindere:
  • în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizează computerul);
  • care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;
  • care deține viteză maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă de cel puțin 30 Mb/s;
  • în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web (raportat la perioada de depunere a proiectului)  utilizează IoT;
  • utilizează cel puțin o rețea socială (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
  • utilizează CRM;
  • cumpără servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
  • utilizează tehnologia de AI;
  • cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
  • realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI1 prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
  • utilizează două sau mai multe rețele sociale.

Oferta specială Prime Consulting Group cuprinde:

1. Consultanţă: Servicii integrate pentru obținerea finanțării și derularea proiectului

2. Verificare punctaj: conform datelor fiscale pe care le furinizaţi, calculăm punctajul obţinut de firma dvs. în cadrul Programului de Digitalizare al IMM-urilor

3. Analiză nevoi: proiect tehnic digital – identificarea nevoilor de digitalizare, propunerea și integrarea soluțiilor

4. Analiza de procese: pentru automatizarea robotizată a proceselor (RPA)

5. Scriere şi depunere prioect: pentru automatizarea robotizată a proceselor (RPA)

Accesare:

Serviciile din oferta Prime Consulting Group cuprind consultanță în crearea contului și înscrierea persoanei juridice în platforma PNRR, implementarea proiectului și îndeplinirea tuturor formalităților între beneficiar și finanțator conform procedurii de implementare.

Crearea contului și înscrierea persoanei juridice în platforma PNRR precum şi pregătirea/depunerea cererii de finanțare și anexelor este gratuită.

La semnarea contractului de finanţare, costurile serviciilor de consultanţă oferite de Prime Consulting Group sunt de 10% din valoarea eligibilă a proiectului, acest cost este eligibil pentru a fi decontat din proiectul de finanţare.

×